قیمت ها

اشتراک گذاشته شده با :

کاهش

سایپا قیمت دو خودرو چینی را ۱۳.۵ میلیون تومان کاهش
سایپا قیمت دو خودرو چینی را ۱۳.۵ میلیون تومان کاهش
گروه خودرو سازی سایپا قیمت دو محصول چینی خود را ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش داد. خودرو سازی سایپا قیمت دو محصول چینی خود شامل چانگان CS۳۵ و چانگان ایدو را کاهش داد. در این راستا قیمت کارخانه‌ای چانگان CS۳۵ با ۱۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان کاهش از ۸۸ میلیون ۴۰۰ هزار تومان به ۷۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است. همچنین قیمت کارخانه‌ای چانگان ایدو نیز از ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۶۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است که کاهش ۱۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومانی قیمت این خودرو را نشان می‌دهد. فعالان بازار دلیل این کاهش قیمت چانگان تولید سایپا را ارائه این دو محصول از سوی گروه سایپا به برخی قطعه سازان به جای مطالباتشان از این گروه خودروساز عنوان می‌کنند. این قطعه سازان برای وصول پول خود، نسبت به فروش خودروهای دریافتی با قیمت پایین در بازار اقدام کرده‌اند و این موضوع باعث کاهش قیمت محصولات چانگان در بازار شده و در نتیجه سایپا نیز نسبت به کاهش قیمت فروش این محصولات اقدام کرده است. کاهش قیمت کارخانه‌ای چانگان باعث افت قیمت این خودروها در بازار شده، به طوری که در حال حاضر چانگان CS۳۵ حدود ۷۵ میلیون تومان و چانگان ایدو حدود ۷۰ میلیون تومان در بازار به خریداران عرضه می‌شود.   سایت کسب و کار بازده   (مشاهده ۱۲ نفر, فقط امروز) هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده این مطالب هم احتمالا دوست دارید وام خودرو ۴۰ میلیونی با نرخ سود صفر آخرین قیمت خودروهای داخلی و خارجی در هفته‌ی اول پاییز (+جدول از پراید و تیبا تا توسان و سوناتا) معاون وزیر: قیمت مسکن ارزان‌تر می‌شود گزارش بازار: سبز مصنوعی شاخص کل هزینه معاینه فنی خودروها در سال ۹۵ قیمت روز خودرو

قیمت ۳ خودروی داخلی کاهش یافت
قیمت ۳ خودروی داخلی کاهش یافت
قیمت سه مدل از خودروهای داخلی در بازار آزاد در هفته ی جاری کاهش یافته است. قیمت خودرو داخلی به گزارش بازده و به نقل از ایسنا، در هفته ی جاری قیمت پراید SE۱۱۱ معادل ۱۰۰ هزار تومان، پارس تندر ۲۰۰ هزار تومان و تندر ۹۰ E۲ نیز معادل ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته است…
روند کاهش قیمت برخی خودروهای داخلی ادامه یافت
روند کاهش قیمت برخی خودروهای داخلی ادامه یافت
روند کاهش قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد در هفته جاری نیز ادامه یافت. در این هفته قیمت پژو ۴۰۵ معادل ۱۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ معادل ۲۰۰ هزار تومان، پارس تندر ۴۰۰ هزار تومان، تندر اتومات ۵۰۰ هزار تومان و قیمت تندر ۹۰ مدل E۲ هم ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته است. قیمت بقیه خودروهای داخلی تغییر خاصی نسبت به نرخ این خودروها در هفته گذشته نداشته است. به نقل از ایسنا، قیمت روز خودروهای داخلی به شرح زیر است: سایت کسب و کار بازده   (مشاهده ۳۱ نفر, فقط امروز) هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده این مطالب هم احتمالا دوست دارید قیمت خرید و فروش آپارتمان در پایتخت به تفکیک محلات + جدول طلای سیاه صعود کرد مصوبه‌ی افزایش قیمت بنزین برگشت خورد افزایش نرخ اجاره مسکن در فصل جدید ۴ آذر ۱۳۹۴/ قیمت خودروهای داخلی از کارخانه تا بازار مشکل اصلی اقتصاد ایران، کاهش شدید فروش بنگاه‌ها است/ صفر شدن بنگاه‌داری ممکن نیست
کاهش یک میلیون تومانی قیمت خودروهای وارداتی
کاهش یک میلیون تومانی قیمت خودروهای وارداتی
هفته جاری قیمت برخی خودروهای وارداتی به طور میانگین یک میلیون تومان کاهش یافته است. به گزارش بازده، در این هفته قیمت سوناتا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، توسان یک میلیون تومان، النترا یک میلیون تومان، اسپورتیج یک میلیون تومان، سراتو یک میلیون تومان، اپتیما یک میلیون تومان و تویوتا RAV۴ معادل یک میلیون تومان کاهش یافته است. قیمت باقی خودروها تغییر خاصی نسبت به نرخ آنها در هفته گذشته نداشته است. به نقل از ایسنا، قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار به شرح زیر است: سایت کسب و کار بازده   (مشاهده ۱۲ نفر, فقط امروز) هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده این مطالب هم احتمالا دوست دارید قیمت روز خودروهای داخلی از کارخانه تا بازار افزایش نرخ اجاره مسکن در فصل جدید گزارش بازار: سبز مصنوعی شاخص کل وزیر نفت امارات: نفت به۴۰ دلار هم برسد اوپک تولید خود را کاهش نمی‌دهد دوره‌ی پرداخت بیمه‌ی بیکاری کاهش می‎یابد جدول قیمت روز انواع خودرو در بازار تهران
قیمت ۳ خودروی داخلی کاهش یافت
قیمت ۳ خودروی داخلی کاهش یافت
قیمت سه مدل از خودروهای داخلی در بازار آزاد در هفته ی جاری کاهش یافته است. قیمت خودرو داخلی به گزارش بازده و به نقل از ایسنا، در هفته ی جاری قیمت پراید SE۱۱۱ معادل ۱۰۰ هزار تومان، پارس تندر ۲۰۰ هزار تومان و تندر ۹۰ E۲ نیز معادل ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته است…
فیات قیمت خودرو را در ایران کاهش می دهد
فیات قیمت خودرو را در ایران کاهش می دهد
فیات با عرضه خودروهایی با قیمت مناسب، می‌تواند بازار خودروهای دیگر برندهای موجود در بازار ایران را تحت تأثیر قرار دهد و مشتریان اتومبیل‌های دیگر همچون پژو را به سمت خود جذب می‌کند. این مضمون سخنان رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا است. مدیرعامل ایران خودرو از فیات ایتالیا که صاحب برندهای معتبر خودروسازی آمریکا است به عنوان شریک جدید خودروساز بزرگ ایران یاد کرد. حالا رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا از تواقف فیات و ایران خودرو در آینده نزدیک و حضور این برند ایتالیایی با قیمت‌های مناسب در بازار ایران اطلاع داده است. احمد فلاح‌پور، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا در مورد شراکت فیات و ایران خودرو اعلام کرد که فیات می‌تواند رقیب قیمتی برای محصولات پژو و فولکس واگن در ایران باشد. هنوز قراردادی میان ایران خودرو و فیات به امضاء نرسیده اما مذاکرات در مراحل خوبی قرار گرفته است. بر این اساس رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا امیدوار است که این مذاکرات منجر به همکاری مناسبی میان دو خودروساز ایرانی و ایتالیایی شود و بزودی شاهد حضور فیات در ایران باشیم. به گفته فلاح‌‌پور، براساس مذاکراتی که میان ایران خودرو و فیات صورت گرفته، قرار است خودروهای جدید فیات در ایران تولید شده و بعد از آن به کشورهای منطقه صادر شود. بنابراین قرارداد ایران با خودروسازی فیات این است که واردات صورت نگیرد و تولید مشترک، اساس کار باشد؛ بر اساس این توافق دانش و فناوری از سوی فیات وارد ایران می‌شود و در مقابل، کارگر و انرژی از سوی کشورمان تأمین شود. البته حجم سرمایه گذاری هنوز مورد بحث است و فعلاً رقمی از سوی دو طرف ایجاد نشده است. رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا در مورد این قرارداد و تأثیرات فیات در بازار ایران گفت: مدل‌های جدیدی از خودروهای فیات در ایران به صورت مشترک تولید خواهد شد. شرکت مشترکی میان دو خودروساز ایرانی و ایتالیایی تشکیل می‌‌شود که سرمایه گذاری آن از سوی  هر دو طرف انجام خواهد شد. فیات در سال‌های گذشته پیشرفت‌های مناسبی در عرصه خودروسازی داشته است به نحوی که اکنون سبد متنوعی از خودروهای اقتصادی دارد. فیات به لحاظ قیمتی می‌تواند رقیبی برای پژو و فولکس واگن باشد. رنج قیمتی فیات متنوع است. این شرکت از خودروهای ۵۰۰ سی‌سی به بالا دارد و می‌تواند تنوع قیمتی متنوعی هم داشته باشد. ضمن اینکه به لحاظ مصرف سوخت هم اقتصادی است. به گفته این مقام مسئول در روابط ایران و ایتالیا، با ورود فیات به ایران، بسیاری از خودروهای فعلی بازار به لحاظ قیمتی قابلیت رقابت نخواهند داشت. اگر تعرفه بالا به محصولات فیات نبندند، حتما خودروهای فیات رقابت بالایی در بازار ایجاد خواهد کرد. بدین ترتیب باید خودروسازان خارجی حواس خود را جمع کنند. به نظر شما ورود فیات به ایران می‌تواند بازار خودرو کشورمان را تحت تأثیر قرار داده و قیمت‌های بازار خودرو را کاهش دهد؟ منبع: زومیت
آغاز خروج بزرگ از افول قیمت ها
از سال 2014 تاکنون قیمت اغلب کالاها و مواد اولیه در بازارهای جهانی وارد یک فاز کاهشی ممتد شده تا جایی که در برخی انواع شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها به نسبت اوج بحران اقتصادی در سال 2008 هستیم. به گزارش دنیای اقتصاد، با توجه به ادامه این روند کاهشی، عمق و وسعت آن در کنار چند جهش مهم قیمتی در بازارهای کالایی، از هم‌اکنون این امیدواری در بین برخی تحلیلگران ایجاد شده که شاید سقوط قیمت‌ها به پایان کار خود نزدیک شده است. در صورت صحت این ادعا از هم اکنون می‌توان به افزایش فراگیر بهای کالاهای مختلف امیدوار بود که تغییر جهت کلی اقتصاد در جهان و بهبود محسوس شرایط تولید را به همراه خواهد داشت. شاید هنوز زمان خروج بزرگ از افول قیمت‌ها فرانرسیده باشد ولی به نظر می‌رسد که به این تغییر فاز جدی، بسیار نزدیک شده‌ایم. این وضعیت چالشی است جدی برای برخی سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر که با پذیرش و تحلیل واقعیت‌های بازار، خود را برای تغییراتی بزرگ آماده سازند. در هر حال هنوز جهش قیمت‌ها را نمی‌توان نوید داد و بهتر است اکثریت فعالان بازار، تا تغییر جهت جدی و محسوس در بازارهای کالایی صبر و نظاره را در پیش گیرند تا از زیان‌های احتمالی جلوگیری شده و با ریسک کمتری پای به میدان رقابت بگذارند. با توجه به شرایط کلی در بازارهای کالایی و جهش غیرمنتظره قیمت نفت، شاید به زمانی بیشتر برای سرایت رشد قیمت‌ها به سایر بازارهای کالایی نیاز باشد که در نهایت این رخداد محقق خواهد شد. وضعیت کلی در بازارهای کالایی پس از بحران اعتبار در سال 2008 و سقوط شدید بهای اغلب کالاها در بازارهای جهانی شاهد آن بودیم که به کمک حمایت‌های فراگیر دولت‌ها، بهای اغلب کالاها و شاخص‌های سهام در مسیر رشد قرار گرفت تا جایی که برخی از فلزات همچون مس یا سنگ آهن، به قیمت‌هایی بالاتر از سال‌های گذشته دست یافتند و رکوردهای تاریخی خود را به ثبت رساندند. به‌عنوان مثال مس به بالای 10هزار دلار در هر تن رسید و هر تن سنگ‌آهن خشک (بدون احتساب رطوبت) به 186 دلار در هر تن در سواحل چین افزایش یافت. از آن زمان و دقیق‌تر از پایان سال 2014 شاهد آغاز یک روند کاهشی ممتد در بازارهای جهانی هستم که بیش از همه بازارهای کالایی را در نوردیده است. این روند باعث شد تا بهای هر تن مس در بورس فلزات لندن به 4468 تن کاهش یافته و هر بشکه نفت خام سبک آمریکا نیز به‌صورت مقطعی تا 26 دلار و 55 سنت کاهش یابد که کف قیمتی 12 سال اخیر ( از ماه مه 2003) به شمار می‌آید. اغلب در بازارهای کالایی شاهد آن هستیم که گروه‌های مختلف همچون محصولات کشاورزی و مواد غذایی، فلزات، مواد اولیه و مواد معدنی حتی نفت خام و گاز طبیعی با یک جهت‌گیری کلی نوسان کنند هرچند که در نگاه اول هیچ اشتراک قابل ملاحظه‌ای در این گروه‌های کالایی مختلف وجود ندارد. در هر حال واقعیت آن است که نوسان قیمت فلزات و فولاد حتی با پنبه و دام زنده با یک جهت‌گیری کلی در نوسان است. این نکته را باید جدی گرفت زیرا می‌توان این گونه برداشت کرد که در صورت بهبود کلی در بازار، اکثریت قریب به اتفاق کالاها با یکدیگر تغییر جهت داده و نهایتا رشد و رونقی هم‌جهت را شاهد خواهیم بود که می‌توان از آن به‌عنوان بهبود کلی در بازارهای کالایی نام برد. از طرف دیگر و بنا بر تجربه‌های پیشین، بازارهای فلزی چند لیدر مهم دارند. لیدر اول را باید بهای نفت خام در بازارهای جهانی دانست زیرا به‌عنوان موتور محرک اقتصاد جهانی، جهت‌گیری کلی هزینه تولید، بهای حمل و نقل و در نهایت قیمت تمام شده کالا را در مقصد به ضریب خطای نسبتا مطلوبی نشان می‌دهد. این فاکتور با توجه به تاثیرگذاری مستقیم بر بازار محصولات پتروشیمی و همچنین قرابت فنی بالا با قیمت گاز طبیعی، می‌تواند مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر روند عمومی قیمت‌ها در بازارهای کالایی به شمار بیاید. با توجه به جهش غیرمنتظره و بیش از 10 درصدی بهای نفت برنت در بازارهای جهانی و ثبت بزرگ‌ترین رشد از ماه آگوست سال گذشته، از هم اکنون می‌توان بروز تغییراتی را در بازارهای جهانی انتظار داشت. نکته دیگر را باید نوسان بهای طلا دانست زیرا تجربه نشان داده است که با کاهش التهاب در بازار طلا در سال‌های اخیر و فاصله گرفتن از روزهای رویایی خود، می‌توان به بهای طلا به‌عنوان یک فاکتور با عقبه و پشتوانه بنیادین، بیش از پیش امیدوار بود هرچند که این ادعا با انتقادهایی نیز رو به رو است. هم اکنون مدتی است که قیمت طلا در بازارهای جهانی و مخصوصا در سال میلادی جاری با جهت‌گیری افزایشی حرکت می‌کند تا جایی که به قیمت 1100 دلار در هر اونس نیز افزایش یافت و هم اکنون 1097 دلار و 95 سنت مورد معامله قرار می‌گیرد که قیمت‌ نسبتا بالایی است. متغیر سوم را می‌توان نوسان قیمت‌ها در بازارهای سهام به شمار آورد. در گذشته قیمت سهام در بازارهای شرقی مخصوصا بازار هنگ‌کنگ یا چین در قرابت بالایی با بهای مواد اولیه و فلزات در نوسان بود ولی هم‌اکنون این همبستگی کمرنگ شده است. البته به‌عنوان شاخصی برای اعلام دورنمای بازار هنوز هم می‌توان از شاخص‌های سهام نام برد. در پایان هفته گذشته و به کمک حمایت‌های پولی بانک مرکزی اروپا شاهد جهش غیرمنتظره شاخص‌های سهام اروپا، آمریکا و آسیا بودیم که به‌عنوان شاخص می‌توان از رشد بهای سهام در بازارهای اروپایی نام برد که بهترین رشد نرخ را از سال 2011 تاکنون تجربه کرده است. موارد فوق از بروز تغییراتی گسترده در بازارهای جهانی هستندکه البته می‌توان بازارهای کالایی را تاثیرپذیرترین بخش از این رخدادها به شمار آورد. وضعیت شاخص‌های مهم در بازارهای کالایی همان گونه که در نمودارها به صراحت مشخص است، بازارهای کالایی هم اکنون در کف قیمتی چند سال اخیر خود قرار دارند تا جایی که هر دو شاخص مطرح در بازارهای کالایی یعنی شاخص بلومبرگ موسوم به CRB یا شاخص کالایی اس‌اند پی – گلدمن ساکس موسوم به GSCI در کف قیمتی چند سال اخیر خود قرار دارند. این در حالی است که در روز پایانی هفته همین شاخص‌ها در کنار شاخص بورس فلزات لندن موسوم به LME INDEX نیز در مسیر افزایش محسوسی قرار گرفته‌اند که می‌توان از افزایش قیمت نفت به‌عنوان دلیل اصلی این رشد نرخ‌ها نام برد. در روز پایانی هفته گذشته شاخص CRB 81/ 1 درصد، شاخص GSCI 29/ 2 درصد و شاخص LME نیز 56/ 1 درصد رشد نرخ را تجربه کرده‌اند. البته این جهش قیمت‌ها چندان شدید نیست، زیرا رشد قیمت‌ها در بازار نفت هنوز به بازارهای کالایی به‌صورت مستقیم سرایت نکرده بنابراین روزهای آینده می‌توان به افزایش بیشتر این شاخص امیدوار بود. آیا بازارهای کالایی پتانسیل تغییر جهت دارند؟ مدتی است که به دلیل کاهش تقاضای چین، جذابیت معاملات محصولات کالایی در بازارهای جهانی تقلیل یافته است. این واقعیت در حالی بروز و ظهور یافته که به دلیل سقوط قیمت‌های جهانی، بسیاری از واحدهای تولیدی دست از کار کشیده یا برای کاهش هزینه‌ها، حجم تولید خود را در کنار تعدیل نیروی کار، کاهش داده‌اند. از طرف دیگر با توجه به دیگر مسائل فنی همچون عمر بالای چاه‌های نفت و حضور در نیمه دوم عمر مخزن، افزایش عمق و سن بالای معادن، کاهش عیار و افزایش حجم باطله برداری در کنار بسیاری از ویژگی‌های فنی دیگر البته با وجود تقویت سطح تکنولوژی‌ها و بهبود بهره وری، هزینه تولید افزایش یافته و حجم تولید نیز تضعیف شود. این موارد در کنار خود باعث شده تا حجم عرضه‌ها کاهش یافته و البته در کنار از رده خارج شدن بسیاری از واحدهای تولیدی قدیمی، قیمت تمام شده کل نیز تقلیل یابد. با توجه به این موارد باید از عقب نشینی محسوس حجم عرضه‌ها در بازارهای جهانی خبر داد. برای تخمین شرایط کلی عرضه و تقاضا می‌توان به موجودی انبارها در بورس‌های معتبر جهانی استناد کرد. درخصوص بازارهای فلزی و مخصوصا فلزات پایه، هم اکنون موجودی انبارهای بورس فلزات لندن موسوم به LME در اقصی نقاط جهان کاهش چشمگیری داشته و به جز چند جهش مقطعی می‌توان موجودی انبارهای مهم‌ترین‌ فلزات پایه در جهان را کاهشی و با حجم‌های بسیار محدود عنوان کرد. به‌عنوان مثال موجودی انبارهای آلومینیوم و روی در این بورس به کمترین حد در 7 سال اخیر رسیده و همچنین سرب و مس نیز چنین وضعیتی دارند. به عبارت ساده تر هم اکنون و در آستانه سال نو چینی که اغلب با نوسان شدید قیمت‌ها همراه است، بازار پتانسیل رشد پیدا کرده و شاید منتظر یک جرقه است. آیا می‌توان آغاز روند افزایشی قیمت‌ها را نوید داد؟ هنوز به جرات نمی‌توان از تغییر چهره بازار و آغاز رشد قیمت‌ها خبر داد ولی این رخداد بسیار نزدیک است. ادامه روند افزایشی بهای نفت خام، تغییر جهت کلی در بازار مس به‌عنوان معرفی مهم برای نشان دادن وضعیت اقتصادی در جهان یا تغییر شرایط در بازارهای سهام را می‌توان نمونه‌های مهمی برای خروج از بحران یاد کرد. البته افزایش محدود نرخ بهره در آمریکا که نشان‌دهنده بهبود کلی در بازار آمریکا است در کنار ادامه سیاست‌های تسهیل پولی در اروپا سیگنال‌های مهمی برای حمایت از بازارهای جهانی به شمار می‌آید. برای ادعای خروج بازارهای کالایی از رکود و آغاز روند افزایشی قیمت‌ها، باید منتظر ادامه رشد قیمت‌ها مخصوصا بهای نفت باشیم که بتواند با خود، سایر بازارهای کالایی را نیز تحت‌الشعاع قرار دهد. به عقیده تحلیلگران بلومبرگ، اگر نفت خام بتواند از سقف 34 دلاری یعنی کف مقاومتی در دسامبر سال گذشته فراتر رود، می‌توان به ادامه روند افزایشی قیمت‌ها امیدوار بود. با توجه به این موارد شاید هنوز زمان آن نرسیده باشد که خروج از افول قیمت‌ها و آغاز رشد بهای فلزات و سایر بازارهای کالایی را نوید دهیم ولی به این زمان بسیار نزدیک شده ایم. به عبارت ساده تر درجه ریسک پذیری افراد باعث خواهد شد تا زمان ورود مجدد آنان را به بازار تعیین کند ولی در هر حال تا بهترین زمان برای ورود مجدد به بازار بسیار نزدیک شده است. با توجه به نوسان قیمت‌های جهانی نفت خام یا رشد قیمت گاز طبیعی می‌توان مهم‌ترین‌ پیروز تغییر جهت بازار را بیش از نفت خام، بازار محصولات پتروشیمی دانست، زیرا در کنار تاثیرپذیری از بهای نفت خام یا گاز طبیعی، تاکنون کاهش کمتری را به نسبت بازار نفت از خود نشان داده و همچنین در گذشته میان مدت تا کوتاه‌مدت، این بازار شرایط با ثباتی را به رغم سقوط قیمت نفت تجربه کرده است. پس از بازار محصولات پتروشیمی، فروآلیاژها، فلزات پایه و مخصوصا آلومینیوم، سرب و روی و در پایان فولاد، محصولات کشاورزی و سنگ آهن با بهبود رو به رو خواهند شد. با توجه به این موارد انتظار جهش قیمت نفت یا فولاد و سنگ آهن و همچنین محصولات کشاورزی تقریبا دور از ذهن است، ولی رشد محدود قیمت‌ها در این بازارها، تاثیر بسزایی بر سایر بازارهای کالایی بر جای خواهد گذارد.