قیمت ها

اشتراک گذاشته شده با :

خودرو

به روز ترین قیمت خودروهای کیا موتورز در ایران - م…
به روز ترین قیمت خودروهای کیا موتورز در ایران - م…
در جدول زیر، لیست قیمت انواع کیا نظیر سول ،سراتو و … در ایران قرار گرفته است. تلاش می‌کنیم که بهای خودروها را به‌روز نگاه داریم تا بتوانید با استفاده ...

به روز ترین قیمت خودروهای برلیانس - موتوتل
به روز ترین قیمت خودروهای برلیانس - موتوتل
در جدول زیر، لیست قیمت انواع برلیانس در ایران قرار گرفته است. تلاش می‌کنیم که بهای خودروها را به‌روز نگاه داریم تا بتوانید با استفاده از آن، با قیمت ...
به روز ترین قیمت خودروهای وارداتی - موتوتل
به روز ترین قیمت خودروهای وارداتی - موتوتل
هفته جاری قیمت یک مدل خودروی وارداتی در بازار افزایش یافته است. این هفته قیمت کمری هیبرید دو میلیون تومان افزایش یافته است. قیمت باقی خودروهای وارداتی...
روند کاهش قیمت خودروهای ساخت داخل در بازار - موتو…
روند کاهش قیمت خودروهای ساخت داخل در بازار - موتو…
به گزارش موتوتل و به نقل از خبرگزاری فارس، در این روزها شاهدیم که بازار خودرو آرام است و قیمت‌ها به تدریج کاهش می‌یابند، شاهد این مدعا، پایین آمدن ...
معرفی ارزان قیمت ترین خودروهای چهار چرخ محرک - مو…
معرفی ارزان قیمت ترین خودروهای چهار چرخ محرک - مو…
پوشیده شدن جاده‌ها از برف و یخ مشکل عمده‌ی رانندگان در فصل زمستان است. بهترین راه رفع این مشکل، استفاده از لاستیک زمستانی است که پایداری، مقاومت و کشش...
۵ خودرو جهانی هم قیمت سمند
۵ خودرو جهانی هم قیمت سمند
حمایت افراطی دولت از صنعت خودرو سازی در ایران به نوعی سبب شده بازار کشور در انحصار تولیداتی باشد که از لحاظ کیفیت و تنوع چندان برای مصرف‌کننده ایرانی راضی‌کننده نباشد. این انحصار درشرایطی اتفاق می‌افتد که خودروسازها در سال‌های اخیر نتوانسته‌اند از این فرصت طلایی استفاده مناسب را ببرند. این درحالی است که قیمت خودروهای ایرانی با توجه به سطح درآمد مردم و کیفیت آن ارزان نیست. بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد کلاس خودروهای ایرانی اصولا C و Dبه پایین است، اما مصرف‌کننده ایرانی مبلغی که برای خرید آن می‌پردازد، به اندازه خودرو کلاس «A» است. بنابراین تعجبی ندارد مصرف‌کننده ایرانی از آن رضایت کافی نداشته باشد. ازسوی دیگر در خارج از ایران مصرف‌کننده می‌تواند با همین مبلغ خودرویی به مراتب باکیفیت‌تر و البته بادوام‌تر بخرد. در این فهرست که ۵ خودرو ٣٠ تا ۴٠ میلیون تومان خارجی بررسی شده اند، می‌توان آنها را با نمونه هایی از خودروهای ایرانی مقایسه کرد. برخلاف نمونه‌های خارجی، خودروهای ایرانی که در این طیف قیمتی قرار دارند تنوع زیادی ندارند. یکی از این نمونه‌ها سمندLX است که تولید آن همچنان با قیمت ٣٠ میلیون تومان ادامه دارد. این خودرو با حجم موتور ١۶۴۵ سی‌سی می‌تواند مسافت صفر تا ١٠٠ کیلومتر را در ١٢ ثانیه طی کند. با این وجود میزان ایمنی آن در مقایسه با خودروهای این فهرست کمتر است. سمند فقط مجهز به دو ایربگ است که درحال‌حاضر فقط ٢ از ۵ امتیاز به‌دست آورده است. یا به عنوان مثال خودرو پژو پارس با وجود آنکه به نظر می‌رسد شبیه سمند باشد اما در تصادفات آمارصدمات جانی بالایی برای مسافران جلو در بر دارد. این خودرو با حجم موتور ١۵٨٧ سی‌سی می‌تواند صفر تا ١٠٠ کیلومتر را در ١۴،٢ ثانیه طی کند. با این وجود این خودرو ٣۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. درهمین راستا روزنامه انگلیسی «تلگراف» فهرستی از خودروهای ارزان‌قیمت تهیه کرده که طیف قیمتی آنها تا حدودی شبیه خودروهای ایرانی است، اما نکته قابل توجه ویژگی‌های هریک از این خودروهاست که آنها را به خودرویی متمایز و مطلوب با توجه به قیمت‌شان تبدیل می‌کند: ۱.رنو ساندرو «Dacia Sandero» است که برچسب قیمتی ۵۵۹۵ پوند (حدود ۳۰ میلیون تومان) را دارد. داخل این خودرو بسیار راحت است و راننده و سرنشینان می‌توانند به راحتی در آن جای بگیرند. درحقیقت ساندرو یک خودروی جمع و جور است که محصول مشترک کارخانه فرانسوی رنو و شریک رومانیایی آن یعنی «Dacia» است که از ‌سال ٢٠٠٧ وارد بازار شده است. این خودرو در برخی بازارها مانند روسیه، مصر، افریقای جنوبی یا امریکای جنوبی با نام «رنو ساندرو» معروف شده است. این خودرو براساس ملزومات قوانین اتحادیه اروپا ساخته شده و از لحاظ ایمنی نیز قابل اطمینان است. به‌عنوان مثال «Dacia Sandero» به چهار ایربگ مجهز است. همچنین آخرین نسخه ترمز Bosch ٨،١ ABS نیز همراه سیستم EBD (سیستم ترمز الکترونیکی) و EBA (سیستم ترمز کمکی اضطراری) در این خودرو به کار گرفته شده است. سازمان Euro NCAP اروپا نیز اعلام کرده این خودرو ایمن است. در‌ سال ٢٠١٣ میلادی نیز نسل دوم خودروهای داکیا ساندرو توانست ۴ ستاره از Euro NCAP دریافت کند. میزان ایمنی این خودرو در آزمایش‌های مختلف ٨٠‌درصد برای سرنشینان بزرگسال، ٧٩‌درصد برای سرنشینان کودک و ۵٧‌درصد برای عابران رده‌بندی شده است. ۲. سوزوکی سلریو Suzuki Celerio است که قیمت آن ۶٩٩٩ پوند تخمین زده است. این رقم به‌طور تقریبی معادل ۳۵ میلیون تومان ایرانی است. خودروی «سوزوکی سلریو» جایگزینی برای «سوزوکی آلتو» است. هرچند ممکن است مانند بقیه خودروهای هم‌کلاس خود یعنی VW Up، « اسکودا سیتیگو» و «سیتی می» پیچیده نباشد اما سواری با آن با توجه به قیمتش لذت‌بخش است. این خودروی شهری ژاپنی نخستین مرتبه در ‌سال ٢٠١۴ میلادی ساخته شده است. این خودرو در هند در ۶ مدل مختلف تعریف شده است. مدل بنزینی آن در سه‌ماهه اول ٢٠١۵ میلادی معرفی شد. نسخه ‌‌هاچبک آن نیز درحال‌حاضر هم به‌طور انتخابی با سوخت بنزین یا سی‌ان‌جی برای مشتریان عرضه می‌شود. این خودرو در نیمه دوم ‌سال ٢٠١۴ میلادی در بازارهای اروپایی عرضه شد. همچنین خودروی «سوزوکی سلریو» در بخش ایمنی توانسته از سازمان Euro NCAP اروپا ٣ از ۵ ستاره در‌سال ٢٠١۴ و ۴ از ۵ ستاره در‌ سال ٢٠١۵ میلادی کسب کند. البته کارشناسان مختلف معتقد بودند Euro NCAP درمقایسه با خودروهایی که ایربگ‌های کمتری دارند یا در آزمایشات تصادف رتبه بدتری کسب کرده‌اند، به سلریو رتبه نامناسبی داده‌اند. ۳.پروتون سووی «پروتون سووی» (Proton Savvy) نیز جزو خودروهای ارزان‌قیمت منتخب روزنامه تلگراف در‌ سال ٢٠١۶ است. این خودرو حدود ٧٩٩۵ پوند (حدود ۴٠‌میلیون تومان) قیمت‌گذاری شده است. هرچند استانداردهای آن از هر لحاظ بقیه خودروهای فهرست تا حدودی کمتر است اما با توجه به موتور ١،٢ لیتری و قدرت گشتاور٧۵bhp آن بسیار ارزان به حساب می‌آید.پروتون سووی یک خودروی مینی سوپر‌هاچ بک است که در مالزی ساخته می‌شود. این خودرو در ژوئن ٢٠٠۵ میلادی و به‌عنوان جایگزین «پروتون تیارا» ساخته و عرضه شده است. طراحی خارجی این مدل برخلاف تیارا به‌طور کامل داخل شرکت پروتون انجام شد. موتور ١.٢ لیتری آن نیز مشابه موتور رنو Twingoو Clio است. این خودرو همچنین برنده جایزه «خودروی سال» از دوکشور حوزه ASEAN شده است. پروتون سووی تنها مدلی از پروتون است که توانسته گواهینامه TUV را از آلمان دریافت کند. ۴.اسکودا سیتیگو اسکودا سیتیگو (Skoda Citigo) نیز در این فهرست با برچسب قیمتی ٨٢٧۵ پوند (حدود ۴١‌میلیون تومان) قرار دارد. این خودرو هم یکی از نسخه‌های سه‌گانه کارخانه فولکس واگن درحوزه خودروهای جدید شهری است. اسکودا سیتیگو یکی از بهترین خودروهای کوچکی است که اکنون در بازار وجود دارد. موتور سه سیلندر آن عملکرد بسیار خوبی دارد، علاوه برآن ظاهرش نیز جذاب است. این خودرو در اواخر ٢٠١١ میلادی در بازار جمهوری چک و در اوریل ٢٠١٢ در بقیه اروپا رونمایی شد. اسکوداسیتیگو ۵ در نمایشگاه خودرو جنوا رونمایی شد.این خودرو آپشن‌های مختلفی دارد که با نام‌های «راحت، فعال، موفق و ایده‌آل» عرضه می‌شوند و تجهیزات انتخابی این خودرو برحسب کشور متفاوت خواهد بود. به‌عنوان مثال، در اتریش آپشن «ایده‌آل» شامل تهویه هوای خودرو نیز می‌شود اما این گزینه برای خودروهای آلمانی فراهم نشده است. تجهیزات استاندارد آن شامل دو ایربگ برای صندلی‌های جلو و دو ایربگ درطرفین برای راننده و سرنشین کنار او است. دنده اتومات (که در خودروهای آلمانی وجود ندارد) همراه ESP و ترمز ABS نیز در این خودرو فراهم شده است. سیستم کمک ترمز اضطراری نیز در خودرو تعبیه شده و همراه آن یک ردیاب لیزری نیز وجود دارد.سیستم‌های کمک راننده برحسب نوع تجهیزات (سیستم ردیابی)، EDS (قفل الکترونیکی) همراه سیستم فعال‌سازی خودکار چراغ خطر هنگام ترمز اضطراری، سیستم کمک پارک خودرو و همین‌طور سیستمی برای تغییر دنده از اتومات به دستی نیز فراهم شده است.اسکودا سیتیگو همچنین توانسته ۵ ستاره کامل سازمان Euro NCAP را دریافت کند. در این خودرو ضریب امنیتی سرنشینان بزرگسالان ٨٩ درصد، سرنشین کودک ٨٠‌درصد و ضریب ایمنی عابران نیز ۴۶‌درصد تخمین زده است. همچنین این خودرو در بخش تجهیزات امنیتی استاندارد توانسته ٨۶‌درصد کسب کند. ۵.کیا پیکانتو کیا پیکانتو نیز با قیمت ۸۳۴۵ پوند (حدود ۴۱ میلیون تومان) نیز در این فهرست قرار گرفته است. این خودروی زیبا و کوچک مانند بقیه مدل‌های کیا، خدمات پس از فروش هفت‌ساله دارد. هرچند شاید مشخصات آن با هیوندای i١٠ برابری نکند اما قیمت مناسب آن بسیاری از مردم انگلیس و قاره اروپا را به خرید وسوسه می‌کند. خودروساز کره‌ای کیا این مدل را از ‌سال ٢٠٠۴ میلادی تاکنون تولید می‌کند. پیکانتو در کره‌جنوبی، هنگ‌کنگ، تایوان و شیلی به «کیا صبحگاه» نیز مشهور است. نخستین نسل کیاپیکانتو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت در‌سال ٢٠٠٣ میلادی رونمایی شد. این خودرو با موتورهای یک لیتری ( قدرت ۶١ اسب بخار) یا ١،١ لیتری با ۶۵ اسب بخار عرضه شده است. در اروپا خودروی بنزینی با موتور سه سیلندری و ظرفیت ١.١ لیتر نیز برای مصرف‌کنندگان مهیا شده است. کیا برای جذاب‌ترشدن پیکانتو در بازار اروپایی آن را مجهز به ویژگی‌هایی مانند سی‌دی پلیر و آئودیوپلیر MP٣، سیستم تهویه هوا، بالابر الکتریکی پنجره‌های عقب و پشت، سیستم قفل از راه دور و آینه‌های الکتریکی کرد. نسل دوم این خودروها در نمایشگاه خودرو جنوا ٢٠١١ رونمایی شد.پیکانتو نسل دوم توسط یک تیم طراحی در فرانکفورت آلمان طراحی شد. مدل جدید دیگر چرخ محور نیست و همچنان در دو ظرفیت یک لیتری با موتور سه سیلندر و مدل ١،٢۵ لیتری با ۴ سیلندر ارائه می‌شود. در اروپا موتور ١.٢۵ لیتری مجهز به سیستم اکودینامیک (سیستم آغاز به حرکت و توقف خودرو) است. علاوه برآن نسخه بنزینی/ ال‌پی‌جی آن نیز برای اروپا مهیا شد. نسل دوم این خودروها در انگلیس با نقدهای مطلوبی روبه‌رو شد و ٧ از ١٠ امتیاز را به خوداختصاص داد. همچنین سازمان Euro NCAP ضریب امنیت سرنشین بزرگسال در پیکانتو ٨۶درصد، در سرنشین کودک ٨٣‌درصد و برای عابران ۴٧‌درصد محاسبه کرده است. سایت کسب و کار بازده موضوع محوری: خودرو جهانی هم قیمت با سمند ایرانی منبع:car.ir (مشاهده ۴۲۷ نفر, فقط امروز) هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده این مطالب هم احتمالا دوست دارید هدیه تازه بانک‌ها به خودروسازان: وام ۱۰۰ میلیونی بدون سپرده ۴ آذر ۱۳۹۴/ قیمت خودروهای داخلی از کارخانه تا بازار ۵ خودرو با کمترین میزان فروش در بازار ایران کدامند؟ بزرگراه‌های هوشمند که خودروهای‌تان را شارژ خواهندکرد  تویوتا در چابهار خودرو می‌سازد؟ خودروی خودران با همکاری ولوو و مایکروسافت ساخته می‌شود
۵ خودرو جهانی هم قیمت سمند
۵ خودرو جهانی هم قیمت سمند
حمایت افراطی دولت از صنعت خودرو سازی در ایران به نوعی سبب شده بازار کشور در انحصار تولیداتی باشد که از لحاظ کیفیت و تنوع چندان برای مصرف‌کننده ایرانی راضی‌کننده نباشد. این انحصار درشرایطی اتفاق می‌افتد که خودروسازها در سال‌های اخیر نتوانسته‌اند از این فرصت طلایی استفاده مناسب را ببرند. این درحالی است که قیمت خودروهای ایرانی با توجه به سطح درآمد مردم و کیفیت آن ارزان نیست. بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد کلاس خودروهای ایرانی اصولا C و Dبه پایین است، اما مصرف‌کننده ایرانی مبلغی که برای خرید آن می‌پردازد، به اندازه خودرو کلاس «A» است. بنابراین تعجبی ندارد مصرف‌کننده ایرانی از آن رضایت کافی نداشته باشد. ازسوی دیگر در خارج از ایران مصرف‌کننده می‌تواند با همین مبلغ خودرویی به مراتب باکیفیت‌تر و البته بادوام‌تر بخرد. در این فهرست که ۵ خودرو ٣٠ تا ۴٠ میلیون تومان خارجی بررسی شده اند، می‌توان آنها را با نمونه هایی از خودروهای ایرانی مقایسه کرد. برخلاف نمونه‌های خارجی، خودروهای ایرانی که در این طیف قیمتی قرار دارند تنوع زیادی ندارند. یکی از این نمونه‌ها سمندLX است که تولید آن همچنان با قیمت ٣٠ میلیون تومان ادامه دارد. این خودرو با حجم موتور ١۶۴۵ سی‌سی می‌تواند مسافت صفر تا ١٠٠ کیلومتر را در ١٢ ثانیه طی کند. با این وجود میزان ایمنی آن در مقایسه با خودروهای این فهرست کمتر است. سمند فقط مجهز به دو ایربگ است که درحال‌حاضر فقط ٢ از ۵ امتیاز به‌دست آورده است. یا به عنوان مثال خودرو پژو پارس با وجود آنکه به نظر می‌رسد شبیه سمند باشد اما در تصادفات آمارصدمات جانی بالایی برای مسافران جلو در بر دارد. این خودرو با حجم موتور ١۵٨٧ سی‌سی می‌تواند صفر تا ١٠٠ کیلومتر را در ١۴،٢ ثانیه طی کند. با این وجود این خودرو ٣۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. درهمین راستا روزنامه انگلیسی «تلگراف» فهرستی از خودروهای ارزان‌قیمت تهیه کرده که طیف قیمتی آنها تا حدودی شبیه خودروهای ایرانی است، اما نکته قابل توجه ویژگی‌های هریک از این خودروهاست که آنها را به خودرویی متمایز و مطلوب با توجه به قیمت‌شان تبدیل می‌کند: ۱.رنو ساندرو «Dacia Sandero» است که برچسب قیمتی ۵۵۹۵ پوند (حدود ۳۰ میلیون تومان) را دارد. داخل این خودرو بسیار راحت است و راننده و سرنشینان می‌توانند به راحتی در آن جای بگیرند. درحقیقت ساندرو یک خودروی جمع و جور است که محصول مشترک کارخانه فرانسوی رنو و شریک رومانیایی آن یعنی «Dacia» است که از ‌سال ٢٠٠٧ وارد بازار شده است. این خودرو در برخی بازارها مانند روسیه، مصر، افریقای جنوبی یا امریکای جنوبی با نام «رنو ساندرو» معروف شده است. این خودرو براساس ملزومات قوانین اتحادیه اروپا ساخته شده و از لحاظ ایمنی نیز قابل اطمینان است. به‌عنوان مثال «Dacia Sandero» به چهار ایربگ مجهز است. همچنین آخرین نسخه ترمز Bosch ٨،١ ABS نیز همراه سیستم EBD (سیستم ترمز الکترونیکی) و EBA (سیستم ترمز کمکی اضطراری) در این خودرو به کار گرفته شده است. سازمان Euro NCAP اروپا نیز اعلام کرده این خودرو ایمن است. در‌ سال ٢٠١٣ میلادی نیز نسل دوم خودروهای داکیا ساندرو توانست ۴ ستاره از Euro NCAP دریافت کند. میزان ایمنی این خودرو در آزمایش‌های مختلف ٨٠‌درصد برای سرنشینان بزرگسال، ٧٩‌درصد برای سرنشینان کودک و ۵٧‌درصد برای عابران رده‌بندی شده است. ۲. سوزوکی سلریو Suzuki Celerio است که قیمت آن ۶٩٩٩ پوند تخمین زده است. این رقم به‌طور تقریبی معادل ۳۵ میلیون تومان ایرانی است. خودروی «سوزوکی سلریو» جایگزینی برای «سوزوکی آلتو» است. هرچند ممکن است مانند بقیه خودروهای هم‌کلاس خود یعنی VW Up، « اسکودا سیتیگو» و «سیتی می» پیچیده نباشد اما سواری با آن با توجه به قیمتش لذت‌بخش است. این خودروی شهری ژاپنی نخستین مرتبه در ‌سال ٢٠١۴ میلادی ساخته شده است. این خودرو در هند در ۶ مدل مختلف تعریف شده است. مدل بنزینی آن در سه‌ماهه اول ٢٠١۵ میلادی معرفی شد. نسخه ‌‌هاچبک آن نیز درحال‌حاضر هم به‌طور انتخابی با سوخت بنزین یا سی‌ان‌جی برای مشتریان عرضه می‌شود. این خودرو در نیمه دوم ‌سال ٢٠١۴ میلادی در بازارهای اروپایی عرضه شد. همچنین خودروی «سوزوکی سلریو» در بخش ایمنی توانسته از سازمان Euro NCAP اروپا ٣ از ۵ ستاره در‌سال ٢٠١۴ و ۴ از ۵ ستاره در‌ سال ٢٠١۵ میلادی کسب کند. البته کارشناسان مختلف معتقد بودند Euro NCAP درمقایسه با خودروهایی که ایربگ‌های کمتری دارند یا در آزمایشات تصادف رتبه بدتری کسب کرده‌اند، به سلریو رتبه نامناسبی داده‌اند. ۳.پروتون سووی «پروتون سووی» (Proton Savvy) نیز جزو خودروهای ارزان‌قیمت منتخب روزنامه تلگراف در‌ سال ٢٠١۶ است. این خودرو حدود ٧٩٩۵ پوند (حدود ۴٠‌میلیون تومان) قیمت‌گذاری شده است. هرچند استانداردهای آن از هر لحاظ بقیه خودروهای فهرست تا حدودی کمتر است اما با توجه به موتور ١،٢ لیتری و قدرت گشتاور٧۵bhp آن بسیار ارزان به حساب می‌آید.پروتون سووی یک خودروی مینی سوپر‌هاچ بک است که در مالزی ساخته می‌شود. این خودرو در ژوئن ٢٠٠۵ میلادی و به‌عنوان جایگزین «پروتون تیارا» ساخته و عرضه شده است. طراحی خارجی این مدل برخلاف تیارا به‌طور کامل داخل شرکت پروتون انجام شد. موتور ١.٢ لیتری آن نیز مشابه موتور رنو Twingoو Clio است. این خودرو همچنین برنده جایزه «خودروی سال» از دوکشور حوزه ASEAN شده است. پروتون سووی تنها مدلی از پروتون است که توانسته گواهینامه TUV را از آلمان دریافت کند. ۴.اسکودا سیتیگو اسکودا سیتیگو (Skoda Citigo) نیز در این فهرست با برچسب قیمتی ٨٢٧۵ پوند (حدود ۴١‌میلیون تومان) قرار دارد. این خودرو هم یکی از نسخه‌های سه‌گانه کارخانه فولکس واگن درحوزه خودروهای جدید شهری است. اسکودا سیتیگو یکی از بهترین خودروهای کوچکی است که اکنون در بازار وجود دارد. موتور سه سیلندر آن عملکرد بسیار خوبی دارد، علاوه برآن ظاهرش نیز جذاب است. این خودرو در اواخر ٢٠١١ میلادی در بازار جمهوری چک و در اوریل ٢٠١٢ در بقیه اروپا رونمایی شد. اسکوداسیتیگو ۵ در نمایشگاه خودرو جنوا رونمایی شد.این خودرو آپشن‌های مختلفی دارد که با نام‌های «راحت، فعال، موفق و ایده‌آل» عرضه می‌شوند و تجهیزات انتخابی این خودرو برحسب کشور متفاوت خواهد بود. به‌عنوان مثال، در اتریش آپشن «ایده‌آل» شامل تهویه هوای خودرو نیز می‌شود اما این گزینه برای خودروهای آلمانی فراهم نشده است. تجهیزات استاندارد آن شامل دو ایربگ برای صندلی‌های جلو و دو ایربگ درطرفین برای راننده و سرنشین کنار او است. دنده اتومات (که در خودروهای آلمانی وجود ندارد) همراه ESP و ترمز ABS نیز در این خودرو فراهم شده است. سیستم کمک ترمز اضطراری نیز در خودرو تعبیه شده و همراه آن یک ردیاب لیزری نیز وجود دارد.سیستم‌های کمک راننده برحسب نوع تجهیزات (سیستم ردیابی)، EDS (قفل الکترونیکی) همراه سیستم فعال‌سازی خودکار چراغ خطر هنگام ترمز اضطراری، سیستم کمک پارک خودرو و همین‌طور سیستمی برای تغییر دنده از اتومات به دستی نیز فراهم شده است.اسکودا سیتیگو همچنین توانسته ۵ ستاره کامل سازمان Euro NCAP را دریافت کند. در این خودرو ضریب امنیتی سرنشینان بزرگسالان ٨٩ درصد، سرنشین کودک ٨٠‌درصد و ضریب ایمنی عابران نیز ۴۶‌درصد تخمین زده است. همچنین این خودرو در بخش تجهیزات امنیتی استاندارد توانسته ٨۶‌درصد کسب کند. ۵.کیا پیکانتو کیا پیکانتو نیز با قیمت ۸۳۴۵ پوند (حدود ۴۱ میلیون تومان) نیز در این فهرست قرار گرفته است. این خودروی زیبا و کوچک مانند بقیه مدل‌های کیا، خدمات پس از فروش هفت‌ساله دارد. هرچند شاید مشخصات آن با هیوندای i١٠ برابری نکند اما قیمت مناسب آن بسیاری از مردم انگلیس و قاره اروپا را به خرید وسوسه می‌کند. خودروساز کره‌ای کیا این مدل را از ‌سال ٢٠٠۴ میلادی تاکنون تولید می‌کند. پیکانتو در کره‌جنوبی، هنگ‌کنگ، تایوان و شیلی به «کیا صبحگاه» نیز مشهور است. نخستین نسل کیاپیکانتو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت در‌سال ٢٠٠٣ میلادی رونمایی شد. این خودرو با موتورهای یک لیتری ( قدرت ۶١ اسب بخار) یا ١،١ لیتری با ۶۵ اسب بخار عرضه شده است. در اروپا خودروی بنزینی با موتور سه سیلندری و ظرفیت ١.١ لیتر نیز برای مصرف‌کنندگان مهیا شده است. کیا برای جذاب‌ترشدن پیکانتو در بازار اروپایی آن را مجهز به ویژگی‌هایی مانند سی‌دی پلیر و آئودیوپلیر MP٣، سیستم تهویه هوا، بالابر الکتریکی پنجره‌های عقب و پشت، سیستم قفل از راه دور و آینه‌های الکتریکی کرد. نسل دوم این خودروها در نمایشگاه خودرو جنوا ٢٠١١ رونمایی شد.پیکانتو نسل دوم توسط یک تیم طراحی در فرانکفورت آلمان طراحی شد. مدل جدید دیگر چرخ محور نیست و همچنان در دو ظرفیت یک لیتری با موتور سه سیلندر و مدل ١،٢۵ لیتری با ۴ سیلندر ارائه می‌شود. در اروپا موتور ١.٢۵ لیتری مجهز به سیستم اکودینامیک (سیستم آغاز به حرکت و توقف خودرو) است. علاوه برآن نسخه بنزینی/ ال‌پی‌جی آن نیز برای اروپا مهیا شد. نسل دوم این خودروها در انگلیس با نقدهای مطلوبی روبه‌رو شد و ٧ از ١٠ امتیاز را به خوداختصاص داد. همچنین سازمان Euro NCAP ضریب امنیت سرنشین بزرگسال در پیکانتو ٨۶درصد، در سرنشین کودک ٨٣‌درصد و برای عابران ۴٧‌درصد محاسبه کرده است. سایت کسب و کار بازده موضوع محوری: خودرو جهانی هم قیمت با سمند ایرانی منبع:car.ir (مشاهده ۴۲۷ نفر, فقط امروز) هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده این مطالب هم احتمالا دوست دارید هدیه تازه بانک‌ها به خودروسازان: وام ۱۰۰ میلیونی بدون سپرده ۴ آذر ۱۳۹۴/ قیمت خودروهای داخلی از کارخانه تا بازار ۵ خودرو با کمترین میزان فروش در بازار ایران کدامند؟ بزرگراه‌های هوشمند که خودروهای‌تان را شارژ خواهندکرد  تویوتا در چابهار خودرو می‌سازد؟ خودروی خودران با همکاری ولوو و مایکروسافت ساخته می‌شود
چرا قیمت تمام شده خودرو در ایران ۴۰ درصد بیشتر از
چرا قیمت تمام شده خودرو در ایران ۴۰ درصد بیشتر از
قیمت تمام شده تولید هر خودرو در ایران به طور متوسط ۴۰ درصد بیشتر از نرم‌های جهانی است و خودروسازان ایرانی ۱.۵ برابر قیمت تمام شده، محصول خود را به تولید می‌رسانند. منتقدان همواره به خودروسازان کشور فشار وارد می‌کنند که چرا محصولات خود را با قیمت تمام شده بالایی به تولید می‌رسانند اما عواملی که موجب این افزایش قیمت می‌شود را در نظر نمی‌گیرند. محاسبات صورت گرفته نشان می‌دهد که قیمت تمام شده هر خودرو در ایران به طور متوسط ۴۰ درصد بالاتر از نرم جهانی و ارزش واقعی آن خودرو است که این موضوع ریشه در عوامل گوناگونی دارد و مهم‌ترین آن دولتی بودن این صنعت است. مالیات بر ارزش ۱۰ درصدی، مالیات‌های غیر مستقیم، هزینه‌های بیمه‌ای و شماره‌گذاری از یک سو و ازدیاد نیروی انسانی در دو خودروساز کشور و ممنوع بودن تعدیل آنها از سوی دیگر، سبب شده تا هزینه تولید خودروها در ایران بالا رفته و بهره‌وری کاهش یابد. ظرف سال‌های ۸۸ تا ۸۹ در مجموع ۱.۵ میلیون خودرو را نزدیک به صد هزار کارگر تولید کرده‌اند اما امروز هم که میزان تولید خودروها به زیر یک میلیون دستگاه رسیده همین تعداد کارگر در کارخانه‌های خودرو کشور حضور دارند. وجود خطوط تولید با تیراژ کمتر از ۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال سبب شده تا خودروسازان کشور نتوانند از طریق تولید انبوه هزینه‌های تمام شده را پایین بیاورند که این موضوع حتی سبب شده برخی خودروها با ضرر به تولید برسند. اگر دولت دخالت‌های خود را در این صنعت کاهش دهد و مدیران آن با آزادی عمل و جسارت بیشتری بتوانند به انتخاب محصول و شریک تجاری خود اقدام کنند هم هزینه‌های تولید کاهش می‌یابد و هم این محصول با قیمت واقعی خود در بازار عرضه می‌شود. سایت کسب و کار بازده منبع:اقتصاد نیوز بازده (مشاهده ۱۶۴ نفر, فقط امروز) هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده این مطالب هم احتمالا دوست دارید ۴ آذر ۱۳۹۴/ قیمت خودروهای داخلی از کارخانه تا بازار کیفیت پایین خدمات پس از فروش خودرو در ایران مافیای بازار خودرو در ایران قیمت روز خودرو از کارخانه تا بازار انقلاب خودرو‌های برقی در نروژ افت کیفی ۸ خودرو
۵ خودرو جهانی هم قیمت سمند
۵ خودرو جهانی هم قیمت سمند
حمایت افراطی دولت از صنعت خودرو سازی در ایران به نوعی سبب شده بازار کشور در انحصار تولیداتی باشد که از لحاظ کیفیت و تنوع چندان برای مصرف‌کننده ایرانی راضی‌کننده نباشد. این انحصار درشرایطی اتفاق می‌افتد که خودروسازها در سال‌های اخیر نتوانسته‌اند از این فرصت طلایی استفاده مناسب را ببرند. این درحالی است که قیمت خودروهای ایرانی با توجه به سطح درآمد مردم و کیفیت آن ارزان نیست. بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد کلاس خودروهای ایرانی اصولا C و Dبه پایین است، اما مصرف‌کننده ایرانی مبلغی که برای خرید آن می‌پردازد، به اندازه خودرو کلاس «A» است. بنابراین تعجبی ندارد مصرف‌کننده ایرانی از آن رضایت کافی نداشته باشد. ازسوی دیگر در خارج از ایران مصرف‌کننده می‌تواند با همین مبلغ خودرویی به مراتب باکیفیت‌تر و البته بادوام‌تر بخرد. در این فهرست که ۵ خودرو ٣٠ تا ۴٠ میلیون تومان خارجی بررسی شده اند، می‌توان آنها را با نمونه هایی از خودروهای ایرانی مقایسه کرد. برخلاف نمونه‌های خارجی، خودروهای ایرانی که در این طیف قیمتی قرار دارند تنوع زیادی ندارند. یکی از این نمونه‌ها سمندLX است که تولید آن همچنان با قیمت ٣٠ میلیون تومان ادامه دارد. این خودرو با حجم موتور ١۶۴۵ سی‌سی می‌تواند مسافت صفر تا ١٠٠ کیلومتر را در ١٢ ثانیه طی کند. با این وجود میزان ایمنی آن در مقایسه با خودروهای این فهرست کمتر است. سمند فقط مجهز به دو ایربگ است که درحال‌حاضر فقط ٢ از ۵ امتیاز به‌دست آورده است. یا به عنوان مثال خودرو پژو پارس با وجود آنکه به نظر می‌رسد شبیه سمند باشد اما در تصادفات آمارصدمات جانی بالایی برای مسافران جلو در بر دارد. این خودرو با حجم موتور ١۵٨٧ سی‌سی می‌تواند صفر تا ١٠٠ کیلومتر را در ١۴،٢ ثانیه طی کند. با این وجود این خودرو ٣۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. درهمین راستا روزنامه انگلیسی «تلگراف» فهرستی از خودروهای ارزان‌قیمت تهیه کرده که طیف قیمتی آنها تا حدودی شبیه خودروهای ایرانی است، اما نکته قابل توجه ویژگی‌های هریک از این خودروهاست که آنها را به خودرویی متمایز و مطلوب با توجه به قیمت‌شان تبدیل می‌کند: ۱.رنو ساندرو «Dacia Sandero» است که برچسب قیمتی ۵۵۹۵ پوند (حدود ۳۰ میلیون تومان) را دارد. داخل این خودرو بسیار راحت است و راننده و سرنشینان می‌توانند به راحتی در آن جای بگیرند. درحقیقت ساندرو یک خودروی جمع و جور است که محصول مشترک کارخانه فرانسوی رنو و شریک رومانیایی آن یعنی «Dacia» است که از ‌سال ٢٠٠٧ وارد بازار شده است. این خودرو در برخی بازارها مانند روسیه، مصر، افریقای جنوبی یا امریکای جنوبی با نام «رنو ساندرو» معروف شده است. این خودرو براساس ملزومات قوانین اتحادیه اروپا ساخته شده و از لحاظ ایمنی نیز قابل اطمینان است. به‌عنوان مثال «Dacia Sandero» به چهار ایربگ مجهز است. همچنین آخرین نسخه ترمز Bosch ٨،١ ABS نیز همراه سیستم EBD (سیستم ترمز الکترونیکی) و EBA (سیستم ترمز کمکی اضطراری) در این خودرو به کار گرفته شده است. سازمان Euro NCAP اروپا نیز اعلام کرده این خودرو ایمن است. در‌ سال ٢٠١٣ میلادی نیز نسل دوم خودروهای داکیا ساندرو توانست ۴ ستاره از Euro NCAP دریافت کند. میزان ایمنی این خودرو در آزمایش‌های مختلف ٨٠‌درصد برای سرنشینان بزرگسال، ٧٩‌درصد برای سرنشینان کودک و ۵٧‌درصد برای عابران رده‌بندی شده است. ۲. سوزوکی سلریو Suzuki Celerio است که قیمت آن ۶٩٩٩ پوند تخمین زده است. این رقم به‌طور تقریبی معادل ۳۵ میلیون تومان ایرانی است. خودروی «سوزوکی سلریو» جایگزینی برای «سوزوکی آلتو» است. هرچند ممکن است مانند بقیه خودروهای هم‌کلاس خود یعنی VW Up، « اسکودا سیتیگو» و «سیتی می» پیچیده نباشد اما سواری با آن با توجه به قیمتش لذت‌بخش است. این خودروی شهری ژاپنی نخستین مرتبه در ‌سال ٢٠١۴ میلادی ساخته شده است. این خودرو در هند در ۶ مدل مختلف تعریف شده است. مدل بنزینی آن در سه‌ماهه اول ٢٠١۵ میلادی معرفی شد. نسخه ‌‌هاچبک آن نیز درحال‌حاضر هم به‌طور انتخابی با سوخت بنزین یا سی‌ان‌جی برای مشتریان عرضه می‌شود. این خودرو در نیمه دوم ‌سال ٢٠١۴ میلادی در بازارهای اروپایی عرضه شد. همچنین خودروی «سوزوکی سلریو» در بخش ایمنی توانسته از سازمان Euro NCAP اروپا ٣ از ۵ ستاره در‌سال ٢٠١۴ و ۴ از ۵ ستاره در‌ سال ٢٠١۵ میلادی کسب کند. البته کارشناسان مختلف معتقد بودند Euro NCAP درمقایسه با خودروهایی که ایربگ‌های کمتری دارند یا در آزمایشات تصادف رتبه بدتری کسب کرده‌اند، به سلریو رتبه نامناسبی داده‌اند. ۳.پروتون سووی «پروتون سووی» (Proton Savvy) نیز جزو خودروهای ارزان‌قیمت منتخب روزنامه تلگراف در‌ سال ٢٠١۶ است. این خودرو حدود ٧٩٩۵ پوند (حدود ۴٠‌میلیون تومان) قیمت‌گذاری شده است. هرچند استانداردهای آن از هر لحاظ بقیه خودروهای فهرست تا حدودی کمتر است اما با توجه به موتور ١،٢ لیتری و قدرت گشتاور٧۵bhp آن بسیار ارزان به حساب می‌آید.پروتون سووی یک خودروی مینی سوپر‌هاچ بک است که در مالزی ساخته می‌شود. این خودرو در ژوئن ٢٠٠۵ میلادی و به‌عنوان جایگزین «پروتون تیارا» ساخته و عرضه شده است. طراحی خارجی این مدل برخلاف تیارا به‌طور کامل داخل شرکت پروتون انجام شد. موتور ١.٢ لیتری آن نیز مشابه موتور رنو Twingoو Clio است. این خودرو همچنین برنده جایزه «خودروی سال» از دوکشور حوزه ASEAN شده است. پروتون سووی تنها مدلی از پروتون است که توانسته گواهینامه TUV را از آلمان دریافت کند. ۴.اسکودا سیتیگو اسکودا سیتیگو (Skoda Citigo) نیز در این فهرست با برچسب قیمتی ٨٢٧۵ پوند (حدود ۴١‌میلیون تومان) قرار دارد. این خودرو هم یکی از نسخه‌های سه‌گانه کارخانه فولکس واگن درحوزه خودروهای جدید شهری است. اسکودا سیتیگو یکی از بهترین خودروهای کوچکی است که اکنون در بازار وجود دارد. موتور سه سیلندر آن عملکرد بسیار خوبی دارد، علاوه برآن ظاهرش نیز جذاب است. این خودرو در اواخر ٢٠١١ میلادی در بازار جمهوری چک و در اوریل ٢٠١٢ در بقیه اروپا رونمایی شد. اسکوداسیتیگو ۵ در نمایشگاه خودرو جنوا رونمایی شد.این خودرو آپشن‌های مختلفی دارد که با نام‌های «راحت، فعال، موفق و ایده‌آل» عرضه می‌شوند و تجهیزات انتخابی این خودرو برحسب کشور متفاوت خواهد بود. به‌عنوان مثال، در اتریش آپشن «ایده‌آل» شامل تهویه هوای خودرو نیز می‌شود اما این گزینه برای خودروهای آلمانی فراهم نشده است. تجهیزات استاندارد آن شامل دو ایربگ برای صندلی‌های جلو و دو ایربگ درطرفین برای راننده و سرنشین کنار او است. دنده اتومات (که در خودروهای آلمانی وجود ندارد) همراه ESP و ترمز ABS نیز در این خودرو فراهم شده است. سیستم کمک ترمز اضطراری نیز در خودرو تعبیه شده و همراه آن یک ردیاب لیزری نیز وجود دارد.سیستم‌های کمک راننده برحسب نوع تجهیزات (سیستم ردیابی)، EDS (قفل الکترونیکی) همراه سیستم فعال‌سازی خودکار چراغ خطر هنگام ترمز اضطراری، سیستم کمک پارک خودرو و همین‌طور سیستمی برای تغییر دنده از اتومات به دستی نیز فراهم شده است.اسکودا سیتیگو همچنین توانسته ۵ ستاره کامل سازمان Euro NCAP را دریافت کند. در این خودرو ضریب امنیتی سرنشینان بزرگسالان ٨٩ درصد، سرنشین کودک ٨٠‌درصد و ضریب ایمنی عابران نیز ۴۶‌درصد تخمین زده است. همچنین این خودرو در بخش تجهیزات امنیتی استاندارد توانسته ٨۶‌درصد کسب کند. ۵.کیا پیکانتو کیا پیکانتو نیز با قیمت ۸۳۴۵ پوند (حدود ۴۱ میلیون تومان) نیز در این فهرست قرار گرفته است. این خودروی زیبا و کوچک مانند بقیه مدل‌های کیا، خدمات پس از فروش هفت‌ساله دارد. هرچند شاید مشخصات آن با هیوندای i١٠ برابری نکند اما قیمت مناسب آن بسیاری از مردم انگلیس و قاره اروپا را به خرید وسوسه می‌کند. خودروساز کره‌ای کیا این مدل را از ‌سال ٢٠٠۴ میلادی تاکنون تولید می‌کند. پیکانتو در کره‌جنوبی، هنگ‌کنگ، تایوان و شیلی به «کیا صبحگاه» نیز مشهور است. نخستین نسل کیاپیکانتو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت در‌سال ٢٠٠٣ میلادی رونمایی شد. این خودرو با موتورهای یک لیتری ( قدرت ۶١ اسب بخار) یا ١،١ لیتری با ۶۵ اسب بخار عرضه شده است. در اروپا خودروی بنزینی با موتور سه سیلندری و ظرفیت ١.١ لیتر نیز برای مصرف‌کنندگان مهیا شده است. کیا برای جذاب‌ترشدن پیکانتو در بازار اروپایی آن را مجهز به ویژگی‌هایی مانند سی‌دی پلیر و آئودیوپلیر MP٣، سیستم تهویه هوا، بالابر الکتریکی پنجره‌های عقب و پشت، سیستم قفل از راه دور و آینه‌های الکتریکی کرد. نسل دوم این خودروها در نمایشگاه خودرو جنوا ٢٠١١ رونمایی شد.پیکانتو نسل دوم توسط یک تیم طراحی در فرانکفورت آلمان طراحی شد. مدل جدید دیگر چرخ محور نیست و همچنان در دو ظرفیت یک لیتری با موتور سه سیلندر و مدل ١،٢۵ لیتری با ۴ سیلندر ارائه می‌شود. در اروپا موتور ١.٢۵ لیتری مجهز به سیستم اکودینامیک (سیستم آغاز به حرکت و توقف خودرو) است. علاوه برآن نسخه بنزینی/ ال‌پی‌جی آن نیز برای اروپا مهیا شد. نسل دوم این خودروها در انگلیس با نقدهای مطلوبی روبه‌رو شد و ٧ از ١٠ امتیاز را به خوداختصاص داد. همچنین سازمان Euro NCAP ضریب امنیت سرنشین بزرگسال در پیکانتو ٨۶درصد، در سرنشین کودک ٨٣‌درصد و برای عابران ۴٧‌درصد محاسبه کرده است. سایت کسب و کار بازده موضوع محوری: خودرو جهانی هم قیمت با سمند ایرانی منبع:car.ir (مشاهده ۴۲۷ نفر, فقط امروز) هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده این مطالب هم احتمالا دوست دارید هدیه تازه بانک‌ها به خودروسازان: وام ۱۰۰ میلیونی بدون سپرده ۴ آذر ۱۳۹۴/ قیمت خودروهای داخلی از کارخانه تا بازار ۵ خودرو با کمترین میزان فروش در بازار ایران کدامند؟ بزرگراه‌های هوشمند که خودروهای‌تان را شارژ خواهندکرد  تویوتا در چابهار خودرو می‌سازد؟ خودروی خودران با همکاری ولوو و مایکروسافت ساخته می‌شود