قیمت ها

اشتراک گذاشته شده با :

خودروهای داخلی

قیمت برخی خودروهای داخلی (92.4.14)
مدل قیمت (میلیون تومان) وانت باردو دوگانه سوز 12.5 پراید 111SX 16.5 پراید 111EX 17.8 پراید 132SX 15.8 ام وی ام 110 چهارسیلندر 19 ام وی ام 110 سه سیلندر 18 تیبا SX 20.5 سمند LX 27.5 پژو 405GLX 27.5 پژو 405 دوگانه سوز 27 تندر E1 32.5 تندر E2 37.5 پژو پارس سال 34.5 پژو 206 تیپ 6 51 پژو 206 صندوقدار V9 52 پژو 207i اتومات 56 رنو مگان 89 نیسان ماکسیما 116 سوزوکی ویتارا فول 132  منبع: دنیای اقتصاد
قیمت جدید خودروهای داخلی (91.11.21)
به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مهر، مدیرکل دفتر ماشین‌سازی و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شیوه جدید قیمت گذاری خودرو با مصوبه دولت گفت: قیمتهای رسمی خودرو در سامانه 124 سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ثبت خواهد شد و مردم می توانند به آن رجوع کنند. در قیمت‌گذاری جدید شرکت‌های خودروساز که به تصویب سازمان حمایت رسید قیمت جدید خودروسازان در حالی افزایش نجومی را تجربه می‌کند که تعداد زیادی از ثبت‌نام‌کنندگان خودرو باید خودروی خود را با قیمت مصوب روز از شرکت‌های خودروساز تحویل بگیرند. میلیون تومان مدل میلیون تومان مدل 31.7 پژو پارس دوگانه‌سوز 16.15 سایپا 141 مدل SX 32.5 رانا 17.80 سایپا 111 مدل EX 19.79 تیبا 17.20 سایپا 111 مدل SX 36 تندر 90 پارس خودرو 17.55 سایپا 132 مدل EX 36 تندر 90 مدل E2 ایران خودرو 16.95 سایپا 132 مدل SX 32.5 تندر 90 مدل E1 ایران خودرو 16.10 سایپا 132 مدل SL 35.5 پژو 206 تیپ 5 16.70 سایپا 132 مدل LE 42.5 پژو 206 تیپ 6 16.75 سایپا 131 مدل SX 32 پژو 206 تیپ 2 17.35 سایپا 131 مدل EX 37.5 پژو 206 صندوقدار مدل V2 16.50 سایپا 131 مدل LE 43 پژو 206 صندوقدار مدل V9 15.70 سایپا 131 مدل SL 36 پژو 206 صندوقدار مدل V8 25.00 پژو 405 دوگانه سوز 49.5 پژو 207 دنده اتوماتیک 23.00 پژو 405 بنزینی GLX 30 سمند سورن ELX 26.00 پژو 405 بنزینی SLX 31.5 سمند سورن ELX-EF7 10.30 وانت باردو بنزینی 26.5 سمند LX سال دوگانه‌سوز 30.00 پژو پارس سال 26.5 سمند LX سال بنزینی 40.30 پژو پارس اتوماتیک 27.5 سمند LX پایه گازسوز 33.50 پژو پارس LX 21.8 سمند SE 37.70 پژو پارس ELX
روند کاهش قیمت خودروهای ساخت داخل در بازار - موتو…
روند کاهش قیمت خودروهای ساخت داخل در بازار - موتو…
به گزارش موتوتل و به نقل از خبرگزاری فارس، در این روزها شاهدیم که بازار خودرو آرام است و قیمت‌ها به تدریج کاهش می‌یابند، شاهد این مدعا، پایین آمدن ...
نگاهی به قیمت خودروهای بازار ایران در سال 1382
نگاهی به قیمت خودروهای بازار ایران در سال 1382
چند روز پیش که در حال گشتن میان مجلات و دفاتر قدیمی خود بودم، چشمم به بریده روزنامه‌هایی افتاد که مربوط به قیمت خودروهای تولید داخل و وارداتی ایران در سال‌هایی ابتدایی دههٔ 80 شمسی یعنی سال‌های 82 تا 86 بودند. با توجه به قیمت‌ها و خودروهای جالبی که در این بریده روزنامه‌ها دیده می‌شدند به نظرم بد نبود مطلبی در رابطه با آن به رشتهٔ تحریر درآورم. به این جهت میگویم خودروهای جالب که تولید بسیاری از آن‌ها مدت زیادی است متوقف‌شده و شاید حتی تا حدودی فراموش‌شده باشند. خودروهایی مثل پیکان، رنو سپند، مزدا 323، نیسان پاترول و… . بعلاوه اختلاف قیمت تعدادی از ماشین‌های آن زمان که هنوز در حال تولید هستند با قیمت کنونی آن‌ها به‌قدری زیاد است که قیمت‌های سال 1382 مربوط به نیم‌قرن پیش به نظر می‌رسند! این قیمت‌ها مربوط به دورانی است که خودروهای نسبتاً بروزی چون پژو 206، فولکس‌واگن گل، هیوندای ورنا، کیا ریو، دوو سی‌یلو، پروتون ویرا و مزدا 323 از سوی خودروسازان داخلی تولید می‌شد. بعلاوه هنوز چینی‌ها به بازار و صنعت خودروی ایران وارد نشده بودند به‌طوری‌که هنوز پای هیچ خودروی چینی به کشور باز نشده و بازار خودروهای ایران هنوز از گزند و آزمون‌وخطای خودروسازان چینی در امان مانده بود. حتی با آزاد شدن واردات خودرو در اواسط دههٔ 80 حتی هنوز خبری از خودروسازان کره‌ای هم نبود و فقط محصولات مرسدس بنز، ب‌ام‌و و تویوتا به کشور وارد شدند. با این توضیحات به سراغ بررسی قیمت خودروهای داخلی و وارداتی ایران طی سال‌های 82 تا 86 می‌رویم. از روزنامه‌های مربوط به سال 1382 شروع می‌کنم که در آن قیمت خودروهای صفرکیلومتری چون دوو سی‌یلو، پیکان، جیپ صحرا، سانگ‌یانگ موسو و… به چشم می‌خورد. ارزان‌ترین خودروی این لیست رنو سپند 2 است که در نمونهٔ گارانتی دار 4 میلیون و نسخهٔ بدون گارانتی 3,85 میلیون تومان قیمت دارد! پس‌ازآن پیکان وانت با 5,3 میلیون و پیکان سواری با 6,12 میلیون تومان قرار دارد. در آن سال‌ها گروه بهمن به مونتاژ مزدا 323 می‌پرداخت که تیپ فول آن 24 میلیون تومان قیمت داشت. محصولات دوو یعنی سی‌یلو و ماتیز که توسط کرمان خودرو مونتاژ می‌شدند نیز به ترتیب 12,2 و 7,7 میلیون تومان قیمت داشتند. جیپ صحرا با 8,6 میلیون، نیسان رونیز با 32 میلیون، سانگ‌یانگ موسو با موتور 3.2 لیتری 6 سیلندر با 46 میلیون، نیسان پاترول 2 در با 15 میلیون، پاترول سافاری (نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ پاترول) با 22 میلیون، رنو پی‌کی با 4,9 میلیون، سایپا کاروان با 13,5 میلیون، پروتون ویرا با 15 میلیون، سیناد با 11,5 میلیون و پژو آردی با 7,6 میلیون از خودروهایی هستند که تولیدشان چندین سال است خاتمه یافته است. خودروهایی چون سمند، پژو پارس و پژو 206 در آن سال‌ها تقریباً در ابتدای راه قرار داشتند و به ترتیب 12,2، 15,2 و 11,2 میلیون تومان قیمت داشتند. از دیگر خودروهای این لیست که همچنان تولید می‌شوند خانوادهٔ پراید است که در مدل صبا 7,4 میلیون و در مدل 141 حدود 7,8 میلیون قیمت داشتند. یار قدیمی ایران‌خودرو یعنی پژو 405 با موتور 1800 انژکتوری نیز 11,9 میلیون تومان قیمت داشت. قیمت خودروهای لوکس آن سال‌ها یعنی سیتروئن زانتیا و نیسان ماکسیما نیز به ترتیب 22 میلیون و 37 میلیون تومان ذکرشده بود. می‌رسیم به وانت‌ها. وانت‌هایی که تعدادی از آن‌ها همچنان در حال تولید هستند مانند زامیاد 24 و وانت مزدا. زامیاد 24 یا همان نیسان جونیور که هم‌اکنون 30 میلیون تومان قیمت دارد در سال 82 قیمتی برابر با 8,3 میلیون تومان داشت درحالی‌که وانت مزدا که نسخهٔ دو کابین آن امروزه حدود 42 میلیون تومان قیمت دارد در آن سال 11 میلیون تومان قیمت داشت. نیسان پیکاپ هم که این روزها با وانت چینی ریچ جایگزین شده است قیمتی معادل 25,5 میلیون تومان داشته است. قیمت دقیق‌تر خودروهای مذکور در جدول زیر نوشته‌شده است: قیمت خودروهای داخلی در سال 1382 خودرو قیمت خودرو قیمت رنو سپند 2 بدون گارانتی 3,850,000 تومان نیسان پاترول سافاری 22,000,000 تومان رنو سپند 2 با گارانتی 4,000,000 تومان مزدا 323 ساده 22,500,000 تومان رنو پی‌کی 4,950,000 تومان مزدا 323 فول 24,000,000 تومان پیکان وانت 6,120,000 تومان سیتروئن زانتیا 22,300,000 تومان پیکان سواری 5,350,000 تومان دوو سی‌یلو 12,200,000 تومان جیپ صحرا 8,600,000 تومان دوو ماتیز 7,700,000 تومان وانت نیسان 24 8,380,000 تومان پروتون ویرا 15,000,000 تومان سمند 12,200,000 تومان سیناد 2 11,500,000 تومان نیسان ماکسیما دستی 37,000,000 تومان وانت مزدا تک کابین 9,250,000 تومان نیسان ماکسیما اتوماتیک 40,000,000 تومان وانت مزدا دو کابین 11,000,000 تومان نیسان پیکاپ 25,500,000 تومان پژو آردی 7,600,000 تومان نیسان رونیز 31,000,000 تومان پژو 405 11,800,000 تومان سانگ‌یانگ موسو 2.3 35,000,000 تومان پژو پارس 15,200,000 تومان سانگ‌یانگ موسو 3.2 46,000,000 تومان پژو 204 تیپ 2 11,200,000 تومان پاژن سواری 8,700,000 تومان پراید صبا 7,400,000 تومان پاژن وانت دو کابین 10,000,000 تومان پراید 141 7,800,000 تومان نیسان پاترول 2 در 15,000,000 سایپا کاروان 13,500,000 تومان   بپردازیم به روزنامهٔ مربوط به سال 1385. در بخش خودروهای داخلی، قیمت‌ها با سال 82 تفاوت چندانی ندارد به همین دلیل تنها قیمت خودروهای جدیدی که به لیست اضافه‌شده‌اند را مرور می‌کنیم. فولکس‌واگن گل در سال 85 قیمتی معادل 14,5 میلیون تومان داشته است درحالی‌که هیوندای ورنا نیز با قیمت حدود 14 میلیون تقریباً در بازهٔ قیمتی گل قرار داشته است. پژو 405 GLI که نسخهٔ ارزان‌تر 405 GLX بود 10,1 میلیون تومان قیمت داشت و نسخهٔ جدید سمند یعنی سمند LX نیز با قیمت 12,8 میلیون تومان بفروش می‌رسیده است. پژو پارس ELX که به موتور زانتیایی معروف بود به‌عنوان گران‌ترین و لوکس‌ترین محصول ایران‌خودرو در آن دوران 17 میلیون تومان قیمت داشت. از محصولات سایپا هم می‌توان به پراید نسیم یا هاچبک با قیمت 6,7 میلیون و کیا ریو با 11,45 میلیون تومان اشاره کرد. نیو پی‌کی که فیس‌لیفت شدهٔ پی‌کی قدیمی محسوب می‌شد و در برخی قسمت‌ها مانند گلگیرها و چراغ‌های عقب مورد بهسازی قرارگرفته بود به‌عنوان ارزان‌ترین خودروی صفرکیلومتر بازار در آن سال 5,25 میلیون تومان قیمت داشته است. از دیگر خودروهای جدید نیز می‌توان به میتسوبیشی پاجرو گروه بهمن با قیمت 47,7 و هیوندای آوانته کرمان خودرو با 23 میلیون تومان اشاره کرد. بپردازیم به قیمت خودروهای وارداتی در سال 1385. در این لیست که دقیقاً مربوط به 10 سال پیش می‌شود، قیمت محصولات مرسدس بنز و ب‌ام‌و به‌قدری است که امروزه شاید بتوان با آن مبلغ خودروهای چینی خریداری کرد. به‌عنوان‌مثال ب‌ام‌و 318i چهار سیلندر 38,5 میلیون و 320i شش سیلندر نیز 53,5 میلیون تومان قیمت داشته است درحالی‌که ب‌ام‌و 530i شش سیلندر 63,5 میلیون و 630i هم با 112 میلیون تومان عرضه می‌شده است. و اما محصولات مرسدس بنز. C200 مدل 2006 قیمتی برابر با 56,5 میلیون، E200 معادل 66,5 میلیون، CLK200 معادل 75 میلیون، CLS350 معادل 100 میلیون و درنهایت S350 به‌عنوان گران‌ترین محصول مرسدس بنز در ایران 120 میلیون تومان قیمت داشته است که البته مربوط به نسل قبلی می‌شده است. محصولات تویوتا به‌عنوان خودروهایی اقتصادی، قیمت کمتری داشته‌اند به‌گونه‌ای که کرولا 1800 اتوماتیک 27,7 میلیون، کمری 3000 اتوماتیک 40 میلیون، پرادو VX اتوماتیک 67,5 میلیون، وانت هایلوکس دو کابین دو دیفرانسیل 34,5 میلیون و درنهایت گران‌ترین تویوتای بازار یعنی لندکروزر نیز در بالاترین مدل 78,8 میلیون تومان قیمت داشته است. قیمت خودروهای داخلی جدید در سال 1385 خودرو قیمت خودرو قیمت فولکس‌واگن گل 14,500,000 تومان هیوندای ورنا 14,000,000 تومان میتسوبیشی پاجرو دستی 47,700,000 تومان هیوندای آوانته دستی 23,000,000 تومان پژو پارس ELX 17,000,000 تومان هیوندای آوانته اتوماتیک 26,000,000 تومان پژو 405 GLI 10,100,000 تومان پراید نسیم 6,700,000 تومان سمند LX 12,800,000 تومان کیا ریو 11,400,000 تومان پژو 206 تیپ 6 13,600,000 تومان نیو پی‌کی 5,200,000 تومان قیمت خودروهای وارداتی در سال 1385 (2006) خودرو قیمت خودرو قیمت ب‌ام‌و 318i 38,500,000 تومان تویوتا کرولا Xli 27,700,000 تومان ب‌ام‌و 320i 53,500,000 تومان تویوتا کمری Xli 29,500,000 تومان ب‌ام‌و 530i 63,500,000 تومان تویوتا کمری گرند اتوماتیک 40,500,000 تومان ب‌ام‌و 630i 112,000,000 تومان تویوتا پرادو VX اتوماتیک 67,500,000 تومان مرسدس بنز C200 56,500,000 تومان تویوتا پرادو GX دستی 50,500,000 تومان مرسدس بنز E200 66,500,000 تومان تویوتا لندکروزر VXR 78,800,000 تومان مرسدس بنز CLK200 75,000,000 تومان تویوتا لندکروزر GXR 63,200,000 تومان مرسدس بنز CLS350 100,250,000 تومان تویوتا هایلوکس تک کابین 22,400,000 تومان مرسدس بنز S350 120,000,000 تومان تویوتا هایلوکس دو کابین 34,500,000 تومان و درنهایت می‌رسیم به سال 1386 که بازهم قیمت خودروهای داخلی و وارداتی جدید را ذکر می‌کنیم. در خودروهای داخلی یا مونتاژ داخل نسبتاً محصولات جدیدی عرضه‌شده است به‌گونه‌ای که پژو 206 صندوقدار با قیمت 12,2 میلیون، رنو مگان 1600 دستی با 22,5 میلیون، نیسان سرانزا با 29,1 میلیون، پروتون جنتو با 19,7 میلیون، پروتون ایمپیان با 21,7 میلیون تومان و مزدا 3 با 27 میلیون تومان در لیست خودروها دیده می‌شود. بعلاوه با قطع روابط شرکت دوو با ایران، کرمان خودرو به سراغ کپی چینی ماتیز یعنی چری QQ رفته و آن‌را بانام ام‌وی‌ام 110 به بازار عرضه نمود. بدین ترتیب اولین خودروی چینی در بازار ایران عرضه گشت و کم‌کم تعداد آن‌ها افزوده شد به‌طوری‌که هم‌اکنون چینی‌ها حمله‌ای همه‌جانبه به بازار خودروی ایران کرده و تقریباً تمامی رنج‌های قیمتی بازار را پوشش داده‌اند. ام‌وی‌ام 110 در ابتدای عرضه که با موتور 3 سیلندر ارائه شد 7,15 میلیون تومان قیمت داشت. در بخش خودروهای وارداتی نیز موارد جدید زیادی وجود ندارد به‌گونه‌ای که فقط می‌توان به مرسدس بنز S500 نسل جدید با قیمت 160 میلیون و ب‌ام‌و X3 با 79 میلیون تومان اشاره کرد؛ بنابراین می‌بینیم که طی فقط 10 سال بازار خودروی ایران چه تغییرات و تحولات بزرگی را تجربه کرده است و علاوه بر اینکه تحت سلطهٔ چینی‌ها درآمده بلکه قیمت‌ها نیز تا چندین برابر افزایش داشته‌اند. جای بسی تأسف است که زمانی می‌شد با 38 میلیون تومان یک ب‌ام‌و سری 3 روز دنیا با بهترین کیفیت را خریداری کرد و هم‌اکنون با همان مبلغ امکان خرید یک پژو 206 تیپ 5 بی‌کیفیت با قطعات چینی وجود دارد. قیمت خودروهای داخلی و وارداتی جدید در سال 1386 خودرو قیمت خودرو قیمت پژو 206 SD تیپ 1 12,200,000 تومان پروتون جنتو دستی 19,700,000 تومان پژو 206 SD تیپ 2 16,500,000 تومان پروتون جنتو اتوماتیک 21,400,000 تومان رنو مگان 1600 دستی 22,500,000 تومان پروتون ایمپیان دستی 21,700,000 تومان رنو مگان 2000 اتوماتیک 27,500,000 تومان پروتون ایمپیان اتوماتیک 23,700,000 تومان نیسان سرانزا 29,100,000 تومان مزدا 3 27,000,000 تومان ب‌ام‌و X3 79,000,000 تومان مرسدس بنز S500 160,000,000 تومان